dinsdag 17 april 2018

In de eerste plaats moet je veel rusten en jezelf de tijd geven. Leren keuzes maken en egoïstisch worden in je denken. Ik ga vele dingen uitproberen om mijn gezondheid en geluk te verbeteren, ik hoop dat ik daarmee anderen inspireer om het zelfde te doen. Om te beginnen maak een afspraak met je dokter.

Bij de dokter


Die laatste beruchte vrijdag was ik helemaal van slag en heeft mijn man een doktersafspraak gemaakt voor mij op maandagmorgen. Na het weekend was ik al wat bekomen en ik had niet veel zin om mijn verhaal te doen. "Gaat ze me wel geloven en voelen dat het gemeend is", spookte al heel het weekend door mijn hoofd. Eigenlijk heb ik dat bij iedereen, "gaan ze mij wel serieus nemen?" Toch heb ik heel mijn verhaal gedaan. Ze vertelde mij dat ik op een burn-out afstevende en dat ze me ging doorverwijzen naar een Psychotherapeut. Ik heb direct na de doktersconsultatie een afspraak gemaakt bij een Psychotherapeut en begonnen met 3 weken thuis te blijven en vooral te rusten die ik door de dokter heb voorgeschreven gekregen.

• slaaploosheid
• vermoeidheid
• lichamelijke pijnen
• slechte eetlust
• kortademigheid
• hartkloppingen
• een verhoogde bloeddruk

Ze heeft ook bloed afgenomen. Uit de resultaten van het bloedonderzoek bleekt dat ik anemie heb door een tekort aan ijzer. Dat verklaart al veel:

Anemie is een aandoening waarbij je niet genoeg rode bloedcellen of niet genoeg hemoglobine in je bloed hebt. Hemoglobine is de zuurstof transportenrede, ijzer bevattende rode kleurstof in de rode bloedcellen.

Symptomen van anemie veroorzaakt door ijzertekort, deze symptomen zijn heel vergelijkbaar met een burn-out. Dus de combinatie van de 2 heeft mij niet goed gedaan.

Ik begin dus met een kuur ijzer , vitamine D en foliumzuur en eind mei maken we terug een afspraak bij de dokter.

• bleekheid
• vermoeidheid
• pijn in de borststreek
• kortademigheid
• hartkloppingen
• een verhoogde hartslag bij inspanning
• snelle ademhaling
• lage bloeddruk

Geen opmerkingen:

In het begin is sporten altijd moeilijk maar bij het sporten ontstaat er de aanmaak van endorfine in de hersenen. Dit zorgt ervoor dat mense...