donderdag 19 april 2018

In het begin is sporten altijd moeilijk maar bij het sporten ontstaat er de aanmaak van endorfine in de hersenen. Dit zorgt ervoor dat mensen zich gelukkiger voelen. Ik ben ooit een tijdje geleden gaan fitnessen in de goedkoopste fitness maar dat heb ik nog geen 2 maanden volgehouden.  Omdat niemand daar je motiveert tenzij je een sportbuddy bij hebt en alles was daar zo onpersoonlijk. En toen ontdekte ik Move to hapiness (Ecogym) te Nijlen. Mijn zelfvertrouwen was helemaal weg om mij tussen nieuwe mensen te begeven. Maar ik raapte mijn moed bijéén en ging daar eens horen.


Yogilates is in!


Met mijn goede voornemens terug op zoek naar een leuke uitdaging. Ik dacht direct aan yoga en ging op zoek naar een les in de buurt op woensdag voormiddag want dan ben ik thuis (werk 4/5) en de kinderen zijn dan op school. dus beginnen te zoeken op het internet en zo kwam ik terecht bij Move to happiness (vroeger Ecogym). https://movetohappiness.com/ Ze hadden een les *yogilates op woensdag voormiddag en bij goed weer was dit buiten te doen.

*(Dit is een combinatie van het beste van yoga en pilates, waarbij de pittige pilatesoefeningen worden afgewisseld met de rustgevende en ontspannende houdingen uit de yoga.)


Kei tof, ik mocht 2 keer gratis op proef komen meedoen en ik was direct verkocht. Omdat ik normaal niet zo een volhouder ben, ben ik begonnen met een 20 beurtenkaart en dan zouden we wel zien. Ik ben het blijven volhouden omdat deze fitness niet te vergelijken is met anderen. Hier kijken ze verder dan sporten alleen, ze hebben ook aandacht voor voeding en happiness.  Bovendien is de aanpak zeer persoonlijk gericht, ze kenden mijn naam al vanaf dag 2. Hier moedigden ze me aan, geven complimentjes (goed bezig! yes) en verwelkomen ze mij als in een familie. De coaches zijn supervriendelijk , warm en enthousiast. Zo krijg je regelmatig een High-Five en als je het moeilijk had zelfs een knuffel. Het is niet de goedkoopste maar dat heb ik er voor over.

Zoals ik me momenteel voel is het voor mij niet gemakkelijk om nieuwe mensen te ontmoeten. Ik ben nog steeds zeer onzeker... Ik lig vaak wakker en ik maak me zorgen over: hoe ik overkom, of ik wel de juiste dingen heb verteld, of ze me niet raar gaan bekijken om wat ik wel of niet verteld heb.
Elke dag gaat het terug beter, beetje bij beetje. Toch heb ik hier al leuke mensen ontmoet. De eigenaars weten wat ze doen en ik hoop dat ze met hun bedrijf blijven doorgroeien door nog meer focus te leggen op happiness. Elke laatste donderdag van de maand geven zij een drink in een café. Op een keer ben ik meegegaan maar voelde mij niet op mijn gemak. Ik wist dat ik zelf gesprekken zou moeten aanknopen. Dit is dan ook een goede oefening om terug mijn sociale 'ik' te vinden.

Kan niet meer zonder!


Na 20 lessen heb ik besloten het volledige abonnement te nemen en daar heb ik nog geen spijt van. https://movetohappiness.com/abonnement/ Lifestyle coaching met alles erop en eraan. Ik doe een aantal lessen mee zoals pinkboxing, yogilates en bbb en daarbovenop train ik voor 10 km hardlopen want ze hebben mij daar zo zot gekregen om mee te doen aan Titanrun. Ik kan al mijn stress kwijt hier, zeker met pinkboxing ;-)



Geen opmerkingen:

In het begin is sporten altijd moeilijk maar bij het sporten ontstaat er de aanmaak van endorfine in de hersenen. Dit zorgt ervoor dat mense...